tolv minuter

56+4=00 8+4=12. 08


Jag sitter i min säng. Halvsitter. Mensverk. Jag börjar bli trött. Väntar på en snobbkille som ska komma hit och... mysa.

Jag var i kyrkan förut. Jag satt på en barstol och drack vatten. Det fanns en till barstol brevid mig. En äldre man kom fram till den och lyfte upp den;
-Behöver du min stol också?
-Nej, nej det räcker med denna jag ska ha den för att träna med.
Han lyfte barstolen som om han gjorde bicep curls.

Jag gick för att hämta kaffe.
När jag kom tillbaka tre sekunder senare stor en man och lutade sig över den enda barstolen.
-Nej det är lugnt du kan ta min stol, sa jag.
-Va? Nej, jag ska inte ta din stol jag bara stod här. Sa han och flyttade sig.
Förvirrad ställde jag mig bara bredvid honom. Förödmjukad.


Jag skulle ta emot det mörkröda nattvardsvinet och såg att mina naglar var målade i samma färg.

Jag skulle bryta brödet och bröt en liten bit. En minibit.

Jag skulle uppfyllas av den helige ande men fylldes av min vän olusten. Den som kysser min ångest framför mig. Och ligger med min leda.

När jag går som en drottning. Det är så sorgligt att ingen förstår att jag är en stjärna.

Det är synd om världen som inte får känna mig.

Läser du det jag skriver?

Förstår du varför jag skriver?
Jag skriver inte för att jag måste få ut massa ord.
Jag tvingar mig själv att skriva för att jag inte ska försvinna.

Jag blev kär i en man och jag låg med en tjej.
Nu vill jag aldrig mer vara olyckligt kär och aldrig mer ha ett dåligt ligg.

Jag är ute på tunn is.
Diamanter är det hårdaste materialet.
Förortsbrudar är gjorda av det starkaste virket.
Men babe. Jag åkte hem två timmar för tidigt från jobbet.
Jag knullade med en fuckboy på kontoret.
Jag åt lunch på vår restaurang utan att betala.
Jag tog jobbilen på en tur i angered.
Men ingen har sparkat mig än.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort