vi överlever allt

detta går ut till alla mina förortsbrudar....... ni fatttar linda pira säger att vi överlever allt och det gör vi men vi gör så mycket mer än överlever vi krossar allas äckliga bild av vem vi är bara genom att palla leva en dag till pissar vi på de strukturer som trycker bort oss vi kan står kvar vi har gjort det sen första skoldagen kollat snett o skrattat åt de vita lärarna de som skulle lära oss spanska med sina 20 högskolepoäng trots att vi kunde 100gånger bättre själv de manliga lärarna som såg djupt in i våra ögon och förundrat berättade hur vackra de var det västerländska systemets ignorerande effekt vi är fortfarande här fast de försökte utradera värdet i andra värderingar, samhällshistorier och tolkningar. du står kvar. tack för att du står kvar. när jag ser dig på vagnen. du är så stark och du ger mig hopp. ibland är du ledsen men jag ser att du aldrig kommer ge upp. ibland bär du på en tjock bok och jag är så glad att du hittade kraften att kämpa. igår drog jag bort ett rasistiskt partis patetiska reklam från fönstret. din lillebror såg det och gjorde samma sak för på fönstret där han satt fanns ett likadant. tack för att du redan lärt honom. en dag i framtiden behöver vi bara lära ut kärlek men tills dess står vi kvar tills dess slår vi tillbaks glöm inte det du har

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort