den viktigaste texten du läst i ditt liv.

Vi måste prata om ditten och datten är en mening jag ser och hör för jämnan nuförtiden. Det sorgliga är att ämnet som upplyfts som så viktigt att prata om redan har pratats om många, många gånger förr. Det har ofta även forskats om ämnet. Ofta eller kanske alltid vad vet jag? Vad vet jag, och vad vet du? Du som läser? Du som skriver? Vi vet ganska mycket. Vi har tillgång till cirka all forskning som behövs för att förstå att vårt samhälle är äckligt skevt. Vi behöver inte prata så mycket om det. Vi behöver börja göra saker istället. Vad i hela friden ska vi göra då? Här får ni kära läsare något som sällan ges ut. Metoden. Och det jag använder mig av är forskningens förslag till vad som kan göras för att öka jämlikheten. 1. Kvotera in de som för närvarande kvoteras ut. Jag tänker inte förklara att vissa grupper i samhället just nu aktivt kvoteras in och att det är därför som det finns fler Johan än ickemän på styrelseposter. För det vet ni redan, skärp er. 2. Inför Mänskliga rättigheter som ett obligatoriskt ämne i skolan. I ämnet ska ingå hur Sverige som land misslyckats med

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort