att växa upp i ett förhållande

i framtiden kanske jag kommer förstå mig och han.
vad som var jag, hur jag påverkades och vad som var rätt och fel.
det enda jag kan göra nu är att vänta,
vara glad,
göra det som känns bra och rätt.
 
nu har jag väntat ett år.
vad som var "vi"? jo vi var... hm.. två unga personer som utvecklade ett avancerat nät av regler och beteenden.
vad var jag? Den kristna. Förståndiga.
Hur påverkades jag? Fick en chans att skylla mina fel på någon annan.
Vad var rätt? Förmodligen det som kändes rätt och utvecklande.
Vad var fel? När jag slutade lyssna på hjärtat. När jag lät onödiga regler styra.
 

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort