det bästa året i mitt liv

nästa år ska bli det bästa året i mitt liv. HITTILLS. Jag visste att det förra året skulle suga. så jag brydde mig inte ens om att försöka. jag som annars är hoppets sanna älskarinna. som aldrig ger upp tron om att hoppen en dag kommer lämna besvikelsen det är gift med för mig och låta min strävan utmynna i ett mål. någon gång.
 
men vad ska jag göra fö att 2013 ska bli mitt bästa år?
 
Jag ska:
- börja skriva igen.
Jag är en mänsklig skrivare. jag har alltid älskat att skriva berättelser, dikter och få beröm för det. måste därför skriva på att sätt som gör att andra kan ta del utav det. men inte alla. bara några få.
- börja läsa igen
- våga tänka igen
jag har blivit rädd för mina egna tankar. hur i hela friden kan man växa då?
- gå ner i vikt
jagg JAG VILL DET. jag har försökt i tre år och är nu tjockare än någonsin. trots att jag är lika nöjd med mig själv nu som när jag började tänker jag ända: ska det vara så jäkla svårt?
-jag ska älska Gud
-jag ska inte kasta ut alla vänner jag har som gör mig ledsen pga deras åsikter. jag ska skaffa mig lite mer tålamod istället.
- jag ska aldrig tillåta mig sjäv att sjunka ner i det bottenlösa hålet igen. aldrig somna obekväm för att jag inte orkar duscha först. aldrig hetsäta, aldrig mer skära mig. men jag får faktiskt, ibland, sällan, mycket sällan. lyssna på sorgliga låtar, stänga in mig i mitt rum, ta en dag under täcker och inte göra något mer produktivt än at färga naglarna svarta.
 
 

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort