del 7 - ett par

Efter fjärilarna flygit till afrika fram och tillbaka satt vi på två olika stolar vid datorn och kollade upp när min vagn skulle ta mig hem.
"Är det vi nu?" frågade han.
"Ja"
Den magiska stunden efter mitt svar hade han en sån stor kärlek och avgudan i blicken som jag aldrig varit med om varken innan eller efter.
Han såg på mig under ändlösa sekundrar utan att säga något och de rena, orädda ögonen blev tillslut för inträngande för mig. Jag som älskar att möta andras ögonsjälar.
Jag klistrade på ett leende och försökte bryta min is med ett:
"Vad har du på hjärtat?"
"Dig kanske."
Han hade ingen is. Bara ärlig förälskelse i hela sig.


Det måste vara en av mina finaste stunder.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort