Job tog då en lerskiva att skrapa sig med, där han satt mitt i askan.

Min vän försäkrade:

"Sex gånger räddar han dig ur nöden, och den sjunde gången skall det onda inte drabba dig"

Mina syskon har dött, jag vet inte om min pappa lever. Mamma vågar jag inte ringa, hon har så mycket hon vill anklaga mig för.

Jag heter Job. Jag hör andar skrika mitt i natten. När alla andra sover sätter de mattorna på golvet i gungning.

Jag dricker mjölk och den smakar surt. Jag äter bröd och den jäser i min mun. Mina stigar i skogen kantas av sorg och luften jag andas slutar inte klaga.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort