10 min

Jag tror inte på honom. Han sa att han aldrig var kär i mig, men jag tror inte på det. Blickarna jag fick, pussarna jag fick, värmen.
Han är rädd. Men han tror på det han säger; att jag inte tog mig genom hans mur, Han tror på det trots att det inte stämmer. Och den som måste leva med det är jag. Det finns inget att göra åt det. Han älskar mig men han vet det inte.

Jag vet att han bara är en av alla andra. Men jag vet om hur han fick mig. hur han bröt sig in. Åter igen är det jag som får leva med det. Jag lämnar det. För att jag måste. Jag lämnar det. Jag ger det tid och om några år kommer jag kunna uppskata det som var. Jag kommer de tillbaka på det som ett år av kärlek. Trots att jag inte har någon att dela minnena med. För han vågar inte erkänna det för sig själv. Och jag orkade inte vänta ut hans kamp.

Jag separerade mina känslor från mig. Och ville träffa honom igen för att han visste hur man fick mig att bli en fontän. Men han backade ständigt ut. Han ville, men vågade inte. När han backade så långt att jag kunde ställa honom mot väggen sa han

"Jag är inte redo för det än".

Jag fortsätte pressa honom. Jag frågade varför.

"För jag mår inte bra, så skulle bara göra det för att utnyttja dig. Det är inte rätt."

Jag förklarade att jag inte brydde mig om det. Men han gav sig inte.

"Jag har ångrat mig. Inte idag."

Och då blev jag arg. Jag sa att jag aldrig kommer höra av mig igen. Och det kommer jag inte. Och han svarade inte mer. Han blev lättad. För jag slutade pressa. Så han behöver inte konfronteras med sig själv mer. Jag gav upp honom. För han är bara en av alla. Det är jag som är den speciella. Men det vågade han inte inse.



Vi älskar livet och kärleken. Ta hand om dig och akta sig prinsessan. Så skrev den andra som började ta sig nära mig. Jag ville inte göra samma misstag.
Jag puttade honom in mot väggen tidigt.
Och vi förlorade varandra.


Jag sa upp mig från mitt jobb.
Jag sa: "Jag vill utforska min kreativitet"
Jag drömde att någon annan fick min plats på författarprogrammet.
Det är min plats. Jag ska komma in.
Jag kanske inte kommer in.
Om inget annat fungerar så går jag bibelskola på halvtid.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort