8 och 7 feb 17

Jag sitter på stadsbiblioteket.
Igår tänkte jag; nu ska jag skriva. Men jag kunde inte.
Jag körde zumba på gymmet eftersom det var trettio år sedan jag sist tränade. Min handled dödar mig. Starkt.

Shakira börjar sjunga och jag börjar sjunka.
Han sa: Shakira har varit okrönad etta sen jag var tio år.
Jag vet att jag aldrig någonsin kommer kunna bli shakira. Fan,

Sedan börjar en sorgsen röst sjunga om när han var sju år och elva år och allt jag kan tänka på är hur min kärlek lät när han försökte uttala ordet loooownleey.
Och tårarna bränner.
Shit.
Jag har inte kommit över honom.
Jag har inte ens börjat sörja.
Måste jag sörja nu också?
Hur kommer det sig att han inte älskar mig?
Hur i hela friden kan han inte älska mig?
Jag som är så himlans underbar?
Jag var så säker på att om jag bara höll ut, så skulle han bli besegrad.
Men det blev inte så.
Och allt jag kan göra är att ljuda mantrat;
rejection is God´s protection
Och allt jag kan göra är att försöka tro att det verkligen är så.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort