4&5 feb

Jag träffade en gammal vän idag. Jag hade inte sett henne på 1,5 år.
Det fanns en tid då vi var närapå oskiljaktiga.
Vi kunde veta vad den andra tänkte.
Saker som andra i vår vita klass inte reagerade på kunde rubba hela vår dag.
Vi var i synk.
Men idag var det en stämning mellan oss som jag knappt kan förklara.
Inom tre sekunder märkte jag att min vän var borta och framför mig stod en annan person.
En person vars sjätte sinne utvecklats tills att helt förstå det barn som hon hade med sig i vagnen.
Min väns nya förmåga var så kraftig att den överöstade vårt samspel,
och tillintetgjorde vår kommunikation.
Vår kommunikation som varit så följsam, som en dans, var nu tafatt.
Jag märkte hur hon endast kan dela med sig av det positiva i sitt liv,
och det skapade en mur mellan oss.
Att dela det svåra skulle vara för smärtsamt,
då skulle hon tvingas se den själv.
Hon var borta.
Hon var en mamma och hennes identitet simmar bort.
Jag kan inte träffa henne mer.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort