14 min

Jag vägde 67 kilo idag på morgonen. Alltså håller jag schemat om att låååååååångsamt gå ner.
I Mars ska jag bara hålla vikten 67. Gå ner till 66 i april. 65 i maj. Och sen hålla det över sommaren typ. Det är ju min vikt som jag hade när jag var 16 typ och ätit för mycket. Normalvikten då var 62 men nu har jag mer muskler.....


Jag är förälskad i T. Är nog inte kär längre.
Att jag är förälskad betyder att jag mer saknar hur det var att ha någon. Tryggheten och det fina att just han som var så jkla snygg såg på just mig. Han höll sig till mig.
Det är något själviskt i förälskelsen.
Kärleken är så mycket större.
och hade vi stannat så hade det kunnat växa fram, från min sida.
Jag är alltid så otroligt rationell i min kärlek.
Kanske inte i början. Jag låter förälskelsen styra och har så fått många fina möten.
Och många fula.

Men när det börjar bli allvar så blir jag mycket krävande och försiktig.
Vid minsta tecken på att personen inte känner tillräckligt, eller har något karaktärsdrag som jag inte gillar så avslutar jag det.
Antingen genom att säga hejdå, eller genom att få honom att säga hejdå.
Och sen ångrar jag mig.



Molnen. Det är otroligt hur de kan forma sig som de gör. Som ett förändringsbart konstverk vi får ta del av när vi än ser upp mot himlen. Ja, i vår del av världen är det ju så.

Solen. Den lyfter ömsint upp min haka så jag ser mina grannar. Och den har skupterat fram leendet i min mun så jag inte kan annat än falla för alla de människor jag ser här i Hammarkullen. Jag hälsar på en gammal lärare. Gammal för mig. En klippa för barnet som satt brevid honom och sen sprang iväg för att klättra på den verkliga klippan på andra sidan vägen.

Gruset. Det letar sig in i min högra sko varje dag, hur går det till? Jag ställs var morgon inför ett val. Ska jag och stenen bekanta oss under spårvagnsresan och stadspromenaden eller ska jag tvingas blotta mina trasiga strumpor för världen?

Tre vita kepsar. Typiskt. Jag orkar inte ens bli irriterad. Jag ställer mig upp, ser dem inte i ögonen. Går ut i kylan. "Älska smärtan" Hade Q sagt till mig. Okej.Släpper på muskelspänningen i axlarna. hur kan jag ha så starka axlar? Jag måste till gymmet igen. Jag är övertygad om att vilken brud som helst som ser mig in action på gymmet skulle bli kär. Alltså. Om hon lyckas motstå den automatiska bortsållningen av andra brudar som samhället infiltrerat i det vi väljer att se.


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort