Vändpunkten

Den har kommit. Vändpunkten kom en sorglig kväll i december. Jag ville hetsäta. Men jag kämpade emot. Jag kände ångesten molandes i lungorna, men jag gick inte och köpte tusentals kalorier för att ta bort den. Så ångesten växte och jag grät som ett barn som blir rädd för sin pappa. Som en barn som blir känslomässigt ansvarig över sin mamma. Jag grät sådär som jag borde gråtit På det linoleumbeklädda köksgolvet. Den gången när jag istället försökte lugna min mamma. Jag lät smärtan uttryckas på en djurisk nivå. Och jag var rädd att min granne skulle höra. Men jag slutade inte gråta. Efter en stund var det som jag kom på att jag vad lugn. Jag var trött, men stilla. Ögonen slutna. Jag kände hur jag helades när jag tillät mig känna hur sårad jag är.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort