att få en överreaktion

nu har jag analyserat lite till
och är nästan säker på att jag har en överreaktion
om några dagar ska jag ta min examen
och jag har bjudit dit min mamma och pappa (man får bjuda max 2)
han har sagt att han självklart kommer ta ledigt från jobbet för att kunna komma dit
och jag tror honom
men undermetvetet är jag rädd
vättskrämt skräckslagen verkar mitt omedvetna vara
över tanken på att han kanske inte kommer dit
han kanske glömmer
han kanske kommer försent
han kanske inte hittar
bedvid min mamma kanske det är en tom stol
precis som det var när jag var liten
och skulle sjunga en sång framför klassen och alla föräldrar
men min pappa kom försent
han missade min sång
och jag kände skuld och skam
för han hade kommit
men såg inte mig sjunga
jag kunde inte gråta då
jag kunde inte bli arg
knappt ledsen
så nu hetsäter jag
men imorgon ska bli en bra dag

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort