del 3 - the wave

Han blev alltså den nya killen i klassen. Den nya killen är alltid lite extra intressant.
När jag fick veta att han var halvlatino växte intresset ännu mer. Latinos var min stora svaghet.

The wave.
Jag hade gått dit med Lina och några från hennes klass. 
Jag hade träffat Alen och Soran vid korsvägen precis innan och kände mig så härlig när jag gick fram mot kön in.
I den främre delen av kön stod han. Jag gick fram mot honom och hälsade. Stämningen var tonårsaktigt förväntansfull när jag förklarade att jag skulle gå tillbaka till mina vänner.
Jag minns hur hans ögon bad mig att stanna. Hans hand drog mig tillbaka till sig.
"Vänta"
Jag hade shorts och en vit tunika från Gina Tricot. Mitt ansikte vändes mot honom igen.
Mot en pojke som var någon decimeter längre än mig. Upp mot hans ansikte
som var så stiligt i det alkoholfria diskoljuset.
Han frågade om jag vi inte kunde hitta på något den kommande lördagen.
Det var lite jobbigt för jag var ju inte intresserad. Än.
Blev jag någonsin det? På det där underbara förälskade sättet?
Jag frågade mig det många gånger men kan fortfarande inte ge ett säkert svar.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort