bang bang

varit sååå pass arg på allt o alla idag
har nog inte skrivit på ett tag va?
inte sen valet va?
medan alla vita antirassar skrivit typ "jag slängde mig på golvet o grät när jag såg valresultatet" så har jag varit i ett heeelt annat state of mind.

jo men typ såhär;
försöker ignorera det så mkt som det går men upplever rasism ca varje dag numera så det är lite svårt.
tex idag.
Jag hade 50 kronor i min hand. Parkeringsautomaten tog endast kort, inga mynt så jag bestämde mig för att fråga första bästa om hen kunde dra sitt kort och jag kunde snabbt o lätt ge den 50 kr i handen.

En lång vit man i kostym går förbi.
Jag förklarar min situation en gång.
Han ser förvirrad ut.
Jag förklarar mer utförligt.
Han ser bekymrad ut. Osäker. "Kommer hon dra alla pengar från mitt kort nu? (men seriously vem fasiken är rädd för att betala en parkeringsbiljett?)
Vetu det är ingen fara, jag fixar nån annan
Ja fixar du det?
mm

och den 190 cm vita mannen springer snabbt ifrån den 170cm blattebruden som kanske skulle rånat han.
aja

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort