varför skriver du?

skrivandet har åångest i sig för mig, samtidigt som jag älskar det jag har svårt att komma på något som överträffar känslan av att ha lyckats. lasa gamla texter och tänka, du e såååååååå pass grym cilla!!?!?!?!? hade ja varit en annan människa hade ja ÄLSKAT dig o följt dig vart du än gick!! kanslan av att ha lyckats, att se på det man gjort och tänka: det var gott. Den känslan var en av de första som ens fanns i denna världen. Gud skapade den och njöt av det han hade gjort. Men. delen av skrivandet som är jobbig och skaver det är prestationsångesten. När andra pratar om sin prestationsångest blir jag arg. ni förstör ju bara för er själva! ni älskar det ju! strunta i hur det blir, bara gör det ni älskar det kommer ju BLI episkt av sig självt. och ändå har jag samma mekanismer hos mig själv jag har tänkt på det förut men inte riktigt lagt ut tankarna för mig själv. jag behöver inte skriva för att det ska bli någonting. jag kan skriiva bara för att jag älskar det.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort